Woningteksten
Foto’s, plattegronden en verkoopteksten versterken elkaar en dus ook de beeldvorming van een woning. Jij hoeft je als makelaar geen zorgen te maken over het schrijven van sterke en krachtige verkoopteksten, dat doen de specialisten van De Makelaarontzorger voor je.
Krachtige verkoopteksten versterken de beeldvorming
Je kunt het zelf doen, maar je kan het ook overlaten aan onze professionele tekstschrijvers. Zij schrijven teksten die tot de verbeelding spreken van de potentiële koper(s). Aantal woorden per aanbiedingstekst zit tussen de 350 -750 woorden. Mensen zijn visueel ingesteld en kijken vaak eerst naar de foto’s en de plattegronden. Als deze aanspreken, kan een krachtige verkooptekst, die past bij de betreffende woning, bij geïnteresseerden het gevoel geven hoe het zou zijn om in die specifieke woning te wonen.
Een goede verkooptekst is een must en verhoogt de kans op verkoop.
Stijlkenmerken woningteksten
- Zakelijk: informatief, bondig, aandacht voor praktische zaken en afmetingen e.d. Geschreven in de u-vorm. Niet per se voor de particuliere koper.
- Informeel: enthousiast, vriendelijk, informatief. Niet te stijf, een grapje mag. Voor een jongere doelgroep: starters/ gezinnen. Houdt rekening met hun woonbehoeftes zoals voorzieningen in de buurt of herkenbare trends. Je-vorm.
- Sfeervol: meer verhalend, een schets van hoe het leven in deze woning er uit kan zien. Aandacht voor details en achtergronden van de woning en de omgeving. U-vorm. Voor een doelgroep die sfeer en omgeving net zo belangrijk vindt als praktische zaken. Ook geschikt voor een unieke woning met een bijzondere achtergrond.
Een combinatie van stijlen of het doorgeven van een eigen stijl is mogelijk.
Woningteksten die de doelgroep aanspreken
De sfeer van de woning wordt vertaald in een stijl van de tekst, want de tekst moet passen bij de woning. Daarom worden de teksten pas geschreven aan de hand van de woningfotografie, de plattegronden en eventueel de 3D virtuele tour van de woning. Input van de verkoper(s) en van de makelaar zijn ook essentieel om bepaalde elementen, kenmerken of bijzonderheden van de woning te benadrukken.
Sfeervolle, krachtige, informatieve en pakkende teksten
Verzeker de verkoper van sfeervolle, krachtige, informatieve en pakkende teksten, die de doelgroep aanspreekt. Welke tekststijl nodig is, hangt af van de soort woning en van de doelgroep die je wilt bereiken. De Makelaarontzorger werkt met een aantal verschillende tekststijlen. Lees hierboven de voorbeelden om te kijken welke stijl het beste past bij de woning van je klant.
Styling
Bereid je woning goed voor met de adviezen en tips van onze stylist. Wij zijn er om jouw woning het mooist te presenteren en de stylist van De Makelaarontzorger kan dat als geen ander. Onze stylist neemt contact met de verkopers op, om een afspraak in te plannen. Eenmaal op locatie neemt ze de verkopers mee door hun eigen huis en voorziet ze hen van waardevolle stylingadviezen voor een optimale voorbereiding, waarna de verkopers zelf aan de slag gaan om de puntjes op de i te zetten.
Veel gestelde vragen
Wat is het verschil tussen de stijlen?
Het verschil in stijlen zit ‘m in de namen van deze stijlen. De Makelaarontzorger biedt verschillende stijlen aan, zodat de juiste doelgroep optimaal aangesproken wordt. Neem gerust contact op om samen te kijken welke stijl het best past bij de woning die je op dat moment gaat verkopen.
Wie bepaalt wat er in de tekst komt en kan ik als makelaar ook bepalen?
De teksten zijn gebaseerd op de woningfoto’s, de plattegronden en eventueel de 3D virtuele tour. Onze tekstschrijver heeft dan veel informatie, waarna de juiste tekststijl kan worden geschreven. Input van de verkoper(s) en van de makelaar kunnen een toegevoegde waarde zijn. Denk aan bepaalde kenmerken, hoogtepunten, verbouwingen ten behoeve van de duurzaamheid van de woning. Geef dit tijdens de bestelling aan.
Kan een woningtekst nog worden aangepast?
Jazeker kan dat. Kosteloos kunnen de teksten één keer worden aangepast. Als de teksten vaker aangepast moeten worden, zijn we wel genoodzaakt om dit als meerprijs in rekening te brengen.